Sociale en communicatieve vaardigheden voor het (beginnend) midden management

Cursus in het kort
In deze training is “invloed uitoefenen” het uitgangspunt. Deelnemers leren zichzelf kennen en op basis daarvan invloed uit te oefenen op zichzelf, collega’s om zich heen en op de organisatie waarbinnen ze zich begeven. Als je te maken hebt met verschillende disciplines binnen het bedrijf is het belangrijk invloed uit te kunnen oefenen op een manier die bij je past, maar je ook bewust te zijn van de invloed die anderen op jou hebben.

Doel
Inzicht verkrijgen in je eigen kracht en valkuilen. Op basis van dit inzicht, basisvaardigheden met betrekking tot communicatie en gedrag inzetten die je als (beginnend) midden management nodig hebt om je goed voort te kunnen bewegen binnen een dynamische organisatie.

Voor wie
De training is geschikt voor (beginnend) midden management, maar ook voor aanstormend talent. Daarnaast is de training zinvol voor een ieder die zijn persoonlijke effectiviteit wil verhogen, anderen beter wil leren begrijpen en beter wil samenwerken.

Programma
Het traject start voor de deelnemer met een ACT®- meting, een persoonlijkheidstest en analyse om inzicht te krijgen in talenten en mogelijke valkuilen. De resultaten van de meting worden in een persoonlijk gesprek teruggekoppeld en vormt de basis voor de persoonlijke ontwikkeling.

Tijdens de cursus komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Act®-meting met individuele coachingsmomenten
  • Persoonlijke effectiviteit
  • Zelfmanagement
  • Teambuildingsactiviteit ‘samenwerken’
  • Invloed en betrokkenheid
  • Effectief communiceren
  • Teamwork
  • Verwachtings- en verandermanagement

Onze werkwijze
We laten de deelnemers doen, ervaren en reflecteren. Je kunt alleen ervaring op doen als je daadwerkelijk oefent in de praktijk. En het is belangrijk om vervolgens op die ervaringen te reflecteren, want reflectie is de basis voor ontwikkeling.


Niet voor niets zeggen wij: “SBK werkt het beste in de praktijk”.

Onze opdrachtgevers