• Vakmanschap
  • Leidinggeven
  • Veiligheid
  • Continu verbeteren

Corona update: wij houden de richtlijnen van het RIVM aan en starten met kleinere groepen bij voldoende aanmeldingen.

meer informatie

Veelgestelde vragen (FAQ)

Hieronder tref je een overzicht aan van veelgestelde vragen. Klik in de betreffende categorie op de vraag om het antwoord te zien. Staat jouw vraag er niet tussen?
Neem dan contact met ons op via Tel. 040-2329700 of info@sbkopleidingen.nl

Vragen over je training

SBK Opleidingen volgt het advies van het RIVM. Lees hier meer.

Open opleidingen hebben geen startgarantie tenzij anders is afgesproken. 4 weken voor de training wordt je geïnformeerd mocht deze niet door gaan. In dat geval nemen we contact met je op om te vragen of we je inschrijving naar een training in de toekomst mogen verplaatsen.

Vragen over de inschrijving

Op onze website vind je onder 'cursussen' ons aanbod. Als je een onderwerp aanklikt, kom je op een pagina waar je verschillende trainingen van dat onderwerp kunt aanklikken. Klik je vervolgens op een naam van een training, dan kom je op een pagina met meer informatie over de training. Met de groene knop 'Schrijf je nu in' kom je bij het inschrijfformulier terecht.

 

SBK Opleidingen maakt gebruik van je e-mailadres voor het versturen van de uitnodiging. Ook kunnen we zo jouw digitale certificering naar je sturen en kunnen we je informeren over je cursus.

 

  • SBK Opleidingen geeft trainingen (open opleidingen) in Helmond, Nieuwegein en Capelle aan den IJssel. Het adres van de locatie vind je in de bevestiging van je inschrijving.
  • Incompany trainingen kunnen worden verzorgd op elke gewenste locatie in Nederland.

 

Vragen over de inhoud van je training

Op de webpagina van de gewenste training vind je de tabbladen 'Cursus in het kort' en 'Programma'.
Als deze informatie je vraag niet beantwoordt, neem dan vooral even contact op zodat we je vraag kunnen beantwoorden.

 

Vragen over het lesmateriaal

Waarschijnlijk een goede vraag voor onze experts. Als je contact opneemt, zoeken wij de juiste persoon die jouw vraag kan beantwoorden.

 

  • Bij klassikale trainingen ontvang je het lesmateriaal bij aanvang van de training.
  • Bij klassikale VCA-trainingen (Basisveiligheid of VOL) ontvang je het lesboek, ter voorbereiding, 2 weken voor de start van de training.
  • Bij e-learnings (BHV en VCA) ontvang je een inloginstructie met bijbehorende inlogcode voor het doorlopen van de e-learning. Vanaf het eerste moment van inloggen is de module 3 maanden beschikbaar.

 

Vragen over de online training

Onze online trainingen organiseren we via een eenvoudig platform. Jij hoeft alleen de verstuurde link aan te klikken en, indien gevraagd je wachtwoord in te voeren om deel te nemen. Deze gegevens staan in je uitnodiging.

 

Voor deelname aan de online training heb je nodig:

  • Een computer, laptop of tablet met geluidskaart
  • Google Chrome of Mozilla Firefox als browser
  • Een rustige plek
  • Stabiel internet via wifi, of beter nog bekabeld
  • Een goede headset
  • Webcam (alleen bij coaching sessies)
  • Pen en papier om aantekeningen te maken

 

Weet je zeker dat je de juiste browser gebruikt? Plak voor de zekerheid de link even in Firefox of Chrome. Lukt het nog steeds niet? Neem dan even contact met ons op.

 

Helaas niet. SBK Opleidingen geeft het liefst antwoord op jouw leerbehoefte. We vinden het daarom belangrijk dat je de gelegenheid hebt om vragen te stellen en dat kan alleen als je live deel neemt. Je inschrijving kunnen we wel verplaatsen naar een volgende online training.

Dat kan, vraag de docent even om je naam en emailadres te noteren. We sturen je dan binnen 1 week een inkijkversie van de presentatie toe.

 

Nee. De docent kan jouw microfoon op ieder gewenst moment uitschakelen om storingen of ruis te voorkomen. De docent geeft je een seintje als hij of zij wil dat je je microfoon aan zet. Verder hoef je hier geen rekening mee te houden.

 

Vragen stellen mag altijd. Ons platform biedt hiervoor de ruimte. Afspraken hierover worden aan het begin van de training gemaakt met de docent.

 

Vragen over je persoonsgegevens (AVG)

Je gegevens worden gebruikt om je uitnodiging en certificering te versturen. Ook sturen we je periodiek (max. 4 keer per jaar) actualiteiten en ontwikkelingen toegespitst op jouw vakgebied. Daarnaast sturen we je indien van toepassing (bijvoorbeeld BHV) een herhaaloproep. Door een training periodiek te herhalen, zorg je dat je kennis up to date blijft.

 

We maken gebruik van de volgende persoonsgegevens: Voorletter(s), voornaam, achternaam, geslacht, geboortedatum, geboorteplaats en e-mailadres. Die gegevens hebben we nodig om op je certificaat of bewijs van deelname te vermelden.

 

Persoonsgegevens bewaren wij op een door twee-factor-authenticatie beschermde omgeving. Geprinte gegevens worden na gebruik vernietigd.

SBK Opleidingen werkt met het ERP-systeem; AFAS Profit. AFAS neemt blijvend passende technische en organisatorische maatregelen om de persoonsgegevens van de klant te beveiligen tegen verlies of enige vorm van onrechtmatige verwerking. AFAS is daarvoor ISO27001 gecertificeerd.

 

Vragen over annuleren

Kijk hiervoor even naar artikel 3 van onze algemene voorwaarden. Artikel 3.2. geldt alleen voor incompany trainingen en artikel 3.3. geldt alleen voor open opleidingen.

 

Vragen over financiele zaken

Facturen versturen we digitaal. Daarvoor hebben we het emailadres, van de juiste afdeling of persoon, nodig. Bij het inschrijven voor een open opleiding kun je een betalingskenmerk of ordernummer opgeven.

 

De factuur wordt verstuurd op de eerste dag van de training, tenzij anders is afgesproken.

 

SBK Opleidingen stuurt bij aanvang van de training een factuur naar het door jou(w werkgever) opgegeven factuuradres.

 

Vragen over de certificering en of afsluiting van je training

  • Bij een training zonder theorie- of praktijktoets ontvang je een bewijs van deelname (tenzij op de site anders aangegeven).
  • Bij een training die afgesloten wordt met een theorie- en/of praktijktoets ontvang je een diploma of certificaat.

 

Wij sturen binnen 2 weken de certificering toe.

 

Neem bij diefstal of verlies van je bewijs van deelname /certificaat contact met ons op.

Vragen over de klantportal

Via de link op de klantportal kun je je wachtwoord opvragen.

 

Om in te kunnen loggen op de klantportal gebruiken we het e-mailadres dat bij SBK Opleidingen bekend is. Neem contact op met de backoffice om je gebruikersnaam de achterhalen of opnieuw in te stellen.

 

Op de klantportal zijn zaken als behaalde certificaten, gevolgde cursussen terug te vinden. Certificaten en/of bewijzen van deelname die behaald zijn voor december 2020 zijn niet terug te vinden in de klantportal. Deze zijn opvraagbaar via info@sbkopleidingen.nl onder vermelding van datum cursus en voornaam + achternaam van de deelnemer.

 

Indien je een nieuwe medewerker toegang wil geven tot onze klantportal, dan kun je dit aanvragen via info@sbkopleidingen onder vermelding van toegang klantportal nieuwe medewerker.

 

Is een medewerker uit dienst? Geeft dit dan door via info@sbkopleidingen.nl onder vermelding van medewerker uit dienst. Wij zullen deze medewerker dan op inactief zetten.

 

Staat een medewerker nog niet geregistreed in de klantportal? Dan kan deze eenvoudig worden toegevoegd via het menu "mijn organisatie"-> "medewerkers". Daar kun je kiezen voor "aanmaken nieuwe medewerker".

 

Indien je de contactgegevens van een bestaande medewerker wilt wijzigen of toevoegen, dan kan dit eenvoudig via het menu "mijn organisatie"-> "medewerkers". Zoek door middel van de filter de juist medewerker op en selecteer deze. Je komt nu in de eigenschappen van de medewerker. Kies hier voor "Aanpassen".

 

Overige vragen

Via onze contactpagina kun je ons algemene nummer bellen of een mailtje sturen. Wij zullen je met je trainer in contact brengen.

 

SBK Opleidingen hecht grote waarde aan de kwalitatieve uitvoering over de volle breedte van haar activiteiten. Om deze kwaliteit te waarborgen is SBK Opleidingen ISO 9001:2015 gecertificeerd.